Administration af kommunal infrastruktur er en omfattende opgave.
ATKI tilbyder nu i samarbejde med
Pluto Technologies at stå for den fulde dataindsamling, så du blot kan fokusere på at besigtige vejkapitalen via Pluto's intuitive og visuelt funderede brugerinterface med interaktivt kort og opdaterede lokationsbilleder og helbredsstatus.
ATKI kører vejene tynde på dine vegne med godkendt Pluto-udstyr installeret i vores biler. Pluto detekterer, ved hjælp af kunstig intelligens, skader, fejl og mangler på vejinfrastruktren. Pluto-appen fungerer desuden også som opgavestyringsplatform, hvorfra du som bruger kan oprette og prioritere driftsopgaver ved hjælp af oversigtskortet.
Pluto-systemet registrerer alle de skadeskategorier (og tilmed flere) som i dag bruges til at beregne vejens skadesniveau. Det anvender de samme modeller som bruges af
Vejdirektoratet til at beregne vejkapital og nedbrydning. Informationen kan tilgås via webkortet (vist herunder) og/eller som Excel-rapport.
Objektive og korrekte skadesdata betyder at dit asfaltbudget kan prioriteres bedre. Med Pluto får du et mere transparent og opdateret overblik. Alt information kan ses på webkortet, hvor skadesniveauet vises i farvekoder med adgang til billeder per 5 meter. Det gør det nemt at inspicerere de værste områder fra kontoret. Ligesom tidligere udregnes vejkapitalen, så behovet kan dokumenteres overfor politikere og andre beslutningstagere i en rapport med visuel dokumentation.
Registreres andet end vejskader?
Ja! Det er muligt at registrere andet end blot vejskader. Vi registrerer blandt andet vejinventar såsom skilte, riste, kantpæle med flere. Derudover er der også mulighed for at registrere f.eks. udslidte vejmarkeringer eller foretaget reparationsarbejde. Under selve dataindsamlingen (som ATKI kan klare for dig) gemmes der automatisk billeder hver femte meter med tidsstempel og geolokation. Billeder bliver analyseret, og skader estimeres med areal og længde. Specifikke objekter såsom vejskilte og revner bliver også evalueret ift. deres tilstand. Kontakt os gerne, hvis du har specifikke ønsker.

Opret driftsopgaver med ét klik
Når man søger på kortet, ser man kun de skader man er interesseret i, og det er muligt at oprette forskellige filtre, hvor ikke-relevante emner automatisk frasorteres i visningen. Dette gør det enormt nemt at gennemgå vejnettet og oprette relevante opgaver.
Opgaver kan oprettes med ét klik og kan udføres i Pluto’s eget driftsystem eller overføres til et andet. Med et komplet overblik over registeringerne er det nemmere at gruppere opgaver effektivt, hvilket i sidste ende fører til tid og penge sparet


Faxe Kommune udtaler
Hør hvad centerchef i Faxe Kommune, Jørgen Veisig, siger om brugen af Pluto som driftsværktøj:
